måndag 14 mars 2016

Frågor & Svar: Hur rider man?

Fråga:

Jag har en fråga till er, jag har haft sex en gång med de kändes som jag gjorde något fel. Jag som tjej vet inte riktigt hur man har sex, när man tillexempel "rider" på honom hur gör man då. Alltså går man upp ner eller är det som att rida på en häst? Och vad gillar killar som mest under sex?

 Skulle verkligen uppskattas om någon svarade på detta :) 


Svar: 

Tack för att du skickat din fråga till Girls Room. 
När man börjar utforska sitt sexliv kan det till en början vara något nytt och spännande men samtidigt lite krångligt precis som du beskriver det. 

-Hur vet jag om jag gör rätt? Detta är en fråga många ställer sig själva i början. Men det vet man inte för det finns varken något rätt eller fel. Hela poängen är att det ska kännas skönt, om det inte gör det så är ju något tokigt då sex ska vara njutningsfullt för både dig och din partner. 

Det lättaste sättet att upptäcka vad som är skönt är faktiskt att i lugn och ro utforska sig själv. Hitta punkterna och rörelserna som gör det skönt för dig med hjälp av dina händer eller en passande dildo och sedan när du har sex med din partner så be hen utföra detta på dig och visa gärna hur du själv har gjort. Ta er tid tillsammans och prova er fram i olika ställningar och hitta det som fungerar bra för er och var inte rädd för att kommunicera med varandra. Säg till när det känns bra eller om det skulle kännas obehagligt eller ont på något sätt. 

Hur man rider är lite olika från person till person men man ska göra det på det sätt som känns mest bekvämt. Ett tips som gör det rätt enkelt är att du sätter dig i positionen som nedan och därefter lyfter du på rumpan och lutar dig framåt en liten bit och sedan sätter dig ned igen. Luta dig inte för mycket framåt utan se till att åtminstone toppen av penis är kvar inuti dig. Tänk på att när du sitter ovanpå så är det också du som styr takten såsom du själv vill ha den. Börja med sakta rörelser och öka på vartefter du känner för det. Om man vill kan man också byta håll så du har ryggen mot din partner. Om du vill ha fler tips på andra sexställningar så kan du kika under kategorin "Sexställningar" där hittar du ett flertal som du kan prova dig på när du känner dig redo för något nytt. Jag hoppas att du nu fått svar på dina frågor, annars är det bara att höra av dig igen. Men att helt enkelt prova dig fram är egentligen det mest handfasta tipset jag kan ge dig! 



your photo name

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar