onsdag 9 mars 2016

Att bli av med oskulden...

Att bli av med oskulden är en stor sak för oss alla. Vi har alla olika föreställningar om hur det ska vara eller hur det borde ha varit. Något jag märkt både genom egen erfarenhet och andra ungdomar idag är att den sexuella debuten sker i allt lägre åldrar.



Jag personligen blev av med min oskuld när jag var 13 år och tycker det var extremt tidigt. Den största anledningen till att det hände var mestadels grupptrycket. Nästan alla mina vänner var redan i den åldern sexuellt aktiva och man kände lite pressen att bara få det överstökat då många ofta frågade när det var min tur egentligen. Själva tillfället blev mest en pinsam grej: "Om du tar av dig dina strumpor tar jag av mina." och så vidare. Det tog flera timmar innan vi vågade komma till skott vilket bara bevisade att ingen av oss egentligen var redo.  


Tror många känner igen sig där. Man vet inte riktigt hur man ska reagera eller bete sig vid första tillfället man ska ge sig in i en helt ny värld. En sak jag är glad över i alla fall är att killen jag förlorade min oskuld med var min nyblivna pojkvän och efter det höll vi ihop i lite mer än 2 år. Så jag ångrar verkligen inte personen i fråga utan enbart tillfället och min unga ålder. Det är otroligt svårt att uppfylla sina fantasier om hur perfekt det ska vara första gången.

En sak vill jag verkligen säga till alla mina unga läsare som ännu inte tagit det stora steget. Jag vill verkligen inte vara en moraltant (och med tanke på denna blogg hade det ju varit lite hyckleri) men vänta tills ni känner er redo och då menar jag helt redo. För när det väl är gjort finns det ingen återvändo. Låter sjukt seriöst men man ska inte kasta sig in i något man egentligen inte vill. Jag säger inte att ni behöver vänta tills rynkorna börjar komma eller tills ni gift er och träffat Mr. Right men känn av själva när och om det känns ok. Och kom ihåg att ni ALLTID har rätten att få säga nej. Oavsett vilken "bas" ni har kommit till. Din kropp är ditt tempel och bara DU bestämmer vad som ska få hända med dig. 

PS! 
Glöm inte att använda skydd! :) 





your photo name

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar