fredag 15 april 2016

Frågor och Svar: Sexdebut



Hej !
Jag är en tjej på 19 års åldern, fortfarande oskuld. Men är dock kär i en kille som är 22 år, han anser att sex är viktigt i en relation. men den är inte så att jag har brotom eller känner att jag inte vill. för jag har haft sex fantasier om honom flera gånger, jag känner att jag verkligen vill det nu. men har aldrig fått den chansen. jag ville bara veta hur det känns att bli av med den? kommer jag blöda? osv.. mer fakta

tack på förhand.
SVAR:
Att ha sex för första gången är både spännande och lite läskigt. Det gäller att vara helt säker på det man ska göra och känns det jobbigt så vänta hellre än att tvinga din kropp till något du känner dig osäker inför. Att bli av med oskulden är en olika upplevelse från individ till individ. Själv hade jag inga problem första gången dock tog det ett tag innan man "hittade rätt" och tyckte att det var skönt och inte bara ett gympa-pass.

De tjejer som blöder första gången är oftast de som har en tight mödomshinna. Och Nej mödomshinnan är inte en hinna som ligger över slidöppningen utan en "hudflik" som sitter vid sidan om slidmynningen. Även kallad slidkrans då det ju inte är en hinna. Har du använt tamponger eller varit väldigt aktiv inom ridning, gymnastik etc. så brukar blödning inte vara något problem. Om det trots allt skulle uppstå en blödning så är det inget farligt utan det är bara mödomshinnan som spruckit något och det kan svida lite men så fort det läkt, vilket går väldigt snabbt så uppstår det inte mer. Att använda ett bra glidmedel kan också göra susen då det ibland kan vara vårt att bli våt när man är lite pirrig och nervös inför samlaget. Är det torrt gör det ofta lite ont så se till att det är ordentligt återfuktat därnere innan ni kör igång. Ett långt och upphetsande förspel är också viktigt för att få igång känslan.

Hoppas du är nöjd med ditt svar och lycka till inför din sexdebut! :D

your photo name

1 kommentar: